First week in Roskilde - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Jara Vermeulen - WaarBenJij.nu First week in Roskilde - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Jara Vermeulen - WaarBenJij.nu

First week in Roskilde

Blijf op de hoogte en volg Jara

05 Februari 2018 | Denemarken, Roskilde

Lieve mensen,

Ik ben nu alweer een week in Roskilde en heb het erg naar mijn zin! Ondertussen hebben we al meerdere schooldagen gehad en hebben we de omgeving meer kunnen ontdekken.

Ik begin er steeds meer aan te wennen om de hele dag engels te praten. Zelfs tegen de Nederlandse meiden praat ik soms engels, ook al zijn er geen andere mensen bij. In het begin was ik bang voor het praten in het engels, maar daar hoef ik me nu gelukkig geen zorgen meer over te maken. En als ik ergens niet uit kom, heb ik gelukkig de andere meiden nog die me kunnen helpen.

De lessen vind ik tot nu toe nog steeds erg interessant. Meestal beginnen we de les met een activiteit zoals zingen. Dit is best wel fijn, zodat we een beetje wakker kunnen worden na een vroege ochtend.. In het begin was dit best wel wennen, omdat ik op school in Nederland de les nooit begon met zingen of een andere activiteit.

Vorige week donderdag zijn we met een deel van de klas Roskilde ingeweest op onze fietsen. We hebben door de stad gelopen, zijn wat winkels ingegaan en hebben ergens wat gegeten en gedronken. Roskilde is een erg leuke stad met genoeg winkels om je te kunnen vermaken! Naast de winkels ziet de stad er gezellig uit en valt er genoeg te zien.

Vorige week vrijdag zijn we met de hele klas naar Kopenhagen gegaan om ons in te schrijven als Deense inwoner. Het was erg slecht weer en het regende de hele dag. Toch besloot ik met 5 anderen om het centrum in te gaan, aangezien we toch al in de buurt waren. Hier heb ik geen spijt van gehad en we hebben een hele leuke middag gehad. We hebben door de stad gelopen en gezien hoe het centrum eruitziet. Omdat het niet zulk mooi weer was, hebben we ergens koffie gedronken waar het lekker warm en droog was. Daarna hebben we een omweg terug naar het station gemaakt om nog meer van de stad te zien zoals de haven met de gekleurde huisjes.
Vrijdagavond hadden we een welkomstfeestje in 1 van de gezamenlijke keukens op de campus. Op deze manier hebben we andere mensen kunnen ontmoeten die ook op de campus wonen. Het was erg leuk om andere mensen te kunnen te ontmoeten naast onze eigen klas, zodat je een idee hebt met wie je 'samen' woont!

Zaterdag heb ik overdag niet heel veel bijzonders gedaan. In de avond besloten Moira (1 van de Nederlandse meiden) en ik om uit te gaan in Roskilde. De rest wou allemaal niet mee, omdat ze te moe waren van de nacht ervoor. We hebben echt een super leuke avond gehad samen, waarbij we Deense mensen hebben leren kennen. En nu weten we tenminste ook dat we uit kunnen gaan in Roskilde. Het is een 3 minuten durende treinreis en de club waar we heen gingen zit naast het station. Dit was heel fijn, omdat het erg koud was. Op de terugweg lag er zelfs sneeuw op de straten.

Zondag heb ik helemaal niks gedaan omdat ik moe was van de nacht ervoor. Lekker de hele dag Netflix gekeken (:

Vandaag hadden we weer een schooldag tot 12 uur. Elke eerste maandag van de maand zingen de leerlingen van Absalon samen een lied. Dit hebben we vanmorgen dan ook gedaan samen met de Deense studenten. Ook werden we tijdens dit gezamenlijke moment voorgesteld als de internationale studenten van dit semester.
Zometeen ga ik met een deel van de klas naar het strand toe om te genieten van het weer. De zon schijnt hier nu volop en er is geen wolkje te zien. Het perfecte weer om naar buiten te gaan!

Tot snel!

Liefs Jara





  • 13 Februari 2018 - 17:25

    Loretta:

    Klinkt allemaal erg leuk. Zou ik ook zo weer willen doen op het feesten na dan ;-)! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jara

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 4858

Voorgaande reizen:

27 Januari 2018 - 15 Juni 2018

Study in Denmark

Landen bezocht: