De eerste dagen in Roskilde - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Jara Vermeulen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Roskilde - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Jara Vermeulen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Roskilde

Blijf op de hoogte en volg Jara

30 Januari 2018 | Denemarken, Roskilde

Hallo lieve mensen,

Ik ben nu alweer een paar dagen in Denemarken waar ik ben voor mijn studie. Ik verblijf hier 5 maanden. De studie die ik hier aan het volgen ben is Aestetic and learning in early childhood. Ik verblijf op de campus Korallen, wat tegenover de school ligt. Erg fijn!

Zaterdag ben ik aangekomen in Denemarken samen met mijn ouders. Toen we aankwamen hebben we alle spullen naar mijn nieuwe kamer gebracht en voor een deel ingericht. In de avond gingen we uit eten bij een erg lekkere pizzeria!
Zondag zijn mijn ouders (helaas) al weer weggegaan. In de middag heb ik mijn hele kamer ingericht en heb ik samen met de andere Nederlandse meiden de buurt verkend. In de avond heb ik (bijna) de hele klas ontmoet.

Maandag (gisteren) was het dan echt zo ver, onze eerste schooldag in Denemarken. De wekker ging erg vroeg, maar daartegenover stond weer dat we om 12 uur al vrij waren. We hebben deze dag nog niet echt lessen gevolgd, maar een introductie gehad. We hebben o.a. kennis met elkaar en de leraren gemaakt en informatie gekregen over belangrijke dingen voor onze studie. In de middag moesten we er toch echt aan geloven; huiswerk! Ook moesten we voor de eerste keer onze boodschappen in huis halen. In de avond hebben we gezellig met z'n allen samen gegeten.

Vandaag was het alweer onze 2e schooldag. Vandaag hadden we onze eerste echte les, wat erg interessant was. Wel vermoeiend dat alles in het engels is, omdat je nu wel echt de hele tijd moet opletten als je niks wil missen. Ook waren we vandaag weer lekker op tijd vrij. Ik besloot samen met 3 andere meiden uit de klas om een stuk te gaan hardlopen. Hier was ik heel blij mee, want ik kan echt niet goed stil zitten. Toch maar weer 5 kilometer hardgelopen (:

Dit was het voor vandaag!

Liefs Jara en groetjes uit Roskilde!

P.s.
Voor de mensen die het leuk vinden om te lezen wat ik allemaal doe tijdens mijn 5 maanden in Denemarken, probeer ik deze blog up date te houden. Dit scheelt me ook weer om alles tegen iedereen te moeten vertellen.
Ik heb ook wat foto's van mijn kamer toegevoegd!

  • 30 Januari 2018 - 17:57

    Esther:

    Veel plezier in Denemarken

  • 31 Januari 2018 - 20:40

    Oma/Opa:

    Moi Jara,

    je kamer ziet er gezellig uit.
    Daar houd je het wel 5 maanden uit. Leuk dat je ook met anderen je conditie op peil kunt houden.
    Veel liefs.

  • 01 Februari 2018 - 09:10

    Loretta:

    Alweer pizza? ;-) Geniet maar lekker daar! Leuk om dit zo te lezen.

  • 04 Februari 2018 - 21:59

    Willem En Birgit:

    Wat leuk, je belevenissen van de eerste dagen. Hoe ging de rest van de week? Misschien wel heel veel nieuwe indrukken... maar hopelijk raak je gauw gewend. Groetjes vanuit een koud en nat Winsum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jara

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 4862

Voorgaande reizen:

27 Januari 2018 - 15 Juni 2018

Study in Denmark

Landen bezocht: