3 maanden in Denemarken - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Jara Vermeulen - WaarBenJij.nu 3 maanden in Denemarken - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Jara Vermeulen - WaarBenJij.nu

3 maanden in Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Jara

29 April 2018 | Denemarken, Roskilde

Lieve vrienden en familie,

Het is weer een tijdje geleden dat ik mijn blog heb geschreven. De laatste tijd heb ik het druk gehad met school en bezoek hier. De tijd vliegt hier voorbij, helaas.

In de week van 26 maart hadden we heerlijk een weekje vakantie, waarbij we veel dingen hebben gedaan. Zoals je kon lezen in mijn vorige blog zijn we die dinsdag naar het glyptoteket geweest en in de avond naar de film 'fifty shades freed'. Die donderdag zijn we naar 'The blue planet', een aquarium geweest. Het was erg indrukwekkend om te zien hoeveel verschillende vissoorten er bestaan en om ze te zien. Die vrijdag wouden we naar Malmö toegaan, maar omdat het een nationale feestdag was waren de winkels gesloten. Toen hebben we besloten om toch maar thuis te blijven.

De paasdagen hebben we gevierd door beide dagen een brunch te organiseren. De eerste dag was het alleen met de Nederlandse meiden en de 2e dag was het met bijna de gehele klas. De 2e paasdag heb ik een bootcamp georganiseerd vanwege het lekkere weer, waar iedereen aan mee mocht doen. Meer dan de helft van de klas heeft meegedaan aan de bootcamp.

In de week na de vakantie hebben we ons op school bezig gehouden met zingen, body percussion en we hebben een flashmob in de school gedaan.

Het weekend van 6 april t/m 8 april ben ik met een deel van de klas op een Danish trip geweest. Op vrijdag zijn we naar Odense gereden. Hier hebben we als eerst een tour door de stad gekregen. Daarna hadden we vrije tijd. We zijn met een groot deel vd groep naar een park gegaan en hebben hier gezeten. In de avond hebben we een club bezocht.
Zaterdagochtend moesten we er vroeg uit om onze reis voor te zetten naar Skagen. Hier hebben we het strand bezocht. Een erg mooi en groot strand om te zien. Later zijn we bij de grootste bewegende duin van Denemarken geweest. Erg indrukwekkend om te zien. Het is net alsof je in de sahara loopt, alleen dan een stuk kouder. Onze derde stop van die dag was bij de viking graveyard. Hier kon je zien waar de vikingen vroeger verbrand werden. Onze laatste stop van die dag was Aalborg. Hier hebben we in de avond een club bezocht.
Zondagochtend hebben we onze reis verder doorgezet naar Aarhus toe. Als eerste hebben we hier een tour door de stad gekregen. Daarna hadden we vrije tijd. We hebben in een park gezeten en genoten van het heerlijke weer. We hebben de dag in Aarhus afgesloten met een bezoek aan het 'Aros' museum. Daarna zijn we in de bus en trein weer naar huis toe gegaan.

Het weekend van 12 april t/m 16 april is mijn nichtje op bezoek geweest. 12 april heb ik haar opgehaald van het vliegveld en zijn we Kopenhagen ingegaan. We zijn langs de little mermaid gegaan, bij het design museum geweest en hebben door de winkelstraat gelopen. Vrijdag zijn we ook richting Kopenhagen gegaan. Als eerste hebben we de botanical garden bezocht. Later de ronde toren en de Christiansborg beklommen. Bij Christiana in het zonnetje gezeten en via Nyhavn terug naar de trein toe. In de avond hadden we een feest op de campus. 16 april is ze weer met het vliegtuig naar huis gegaan.

Die week erna stonden onze lessen in het teken van het performance dat we moesten maken. Wij hebben gekozen voor een performance dat gaat over 'once upon a time'. Waarbij een evil queen, andere sprookjesfiguren naar de echte wereld toe stuurt. De sprookjesfiguren proberen terug te gaan naar hun eigen land door een drankje te maken die in het drankjesboek van de evil queen staat. Mijn rol in dit stuk is Cruella de vil.

Het weekend van 19 april t/m 23 april kwam mijn beste vriend op bezoek. De dag dat hij kwam was het zo lekker weer dat we besloten om thuis te blijven. We hebben de hele middag bij het meer gezeten en genoten van het weer. In de avond hebben we met bijna de gehele klas gebbq'ed aan het meer. Ook die dag erna was het super lekker weer, waardoor we weer besloten om nergens naar toe te gaan. Ook vandaag hebben we de hele middag aan het meer gelegen en genoten van de zon. In de avond zijn we samen met de andere Nederlandse meiden bij een feest bij de Rucbar geweest.
Zaterdag besloten we, heel spontaan, om naar de dierentuin te gaan met de andere Nederlandse meiden. Het was een erg grote dierentuin en erg leuk om alle dieren te bekijken.
Zondag besloten we om Kopenhagen in te gaan. Als eerste zijn we naar het superkilen park geweest waar we hebben geluncht. Met de bus richting het centrum. Hier zijn we door de winkelstraat gelopen en zijn we naar Nyhavn gegaan. Om het goed af te sluiten hebben we een heerlijk ijsje gegeten.
23 april is hij met de trein en vliegtuig weer naar huis toe gegaan.

In de week erna zijn we op woensdag naar de internationale school in Kopenhagen geweest om hier ons performance te laten zien aan de kinderen. We moesten er erg vroeg zijn, wat betekende dat onze wekker om 5 uur ging. Uiteindelijk was het super leuk om ons stuk aan de kinderen te laten zien en te zien hoe ze erop reageerden. Na ons performance met de Nederlandse meiden Kopenhagen ingegaan en hier geluncht.

Afgelopen weekend was ik alleen, omdat de andere of weg waren of bezoek hadden. Hierdoor heb ik even wat tijd voor mijzelf gehad, wat af en toe ook heel fijn kan zijn.

Aankomende week is ons echte examen van module 2, waar we ons volgende week de hele week mee bezig moeten houden.

Dit was het weer. Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen en ik laat snel weer iets van me horen!